Mi lesz az iparűzési adóval, ha a székhelyszolgáltatás mellett döntünk?

Egy vállalkozás életében rengeteg ügyintézés tornyosul. A bejelentéstől kezdve, az adófizetésen adminisztráción keresztül, a fenntartással járó hivatalos kapcsolattartásig egy sor feladat vár a vállalkozókra. Ennek a sok tehernek egy jelentős részétől mégis könnyen megszabadulhatunk, ha a székhelyszolgáltatás lehetőségét igénybe vesszük.

Kiknek éri meg a székhelyszolgáltatást választaniuk?

Szinte mindenkinek, aki csak szeretne a rá háruló felelősség egy részétől megszabadulni. Mivel a székhelyszolgáltatást kínáló cégek több csomagot is ajánlanak, eltérhetnek az előnyök, de van pár alaptulajdonság, ami miatt érdemes megfontolni a székhelyszolgáltatás igénybevételét.

Ezek közé tartozik a csomagkezelés, azaz a postai forgalmat bátran rábízhatjuk a szolgáltatóra. Továbbá a kényelem fokozható akkor is, ha olyan szolgáltatót választunk, amely tárgyalót is rendelkezésünkre bocsát. Ez a hozzánk érkező ügyfelekben egész biztos nagyobb szimpátiát vált ki, mintha például otthonunk nappalijába kellene őket invitálni.

De mi lesz az iparűzési adóval?

Ha székhelyünk van, az azt jelenti, hogy iparűzési adót is fizetni kell. Ha rendelkezünk székhellyel ÉS telephellyel is két különböző településen, akkor meg kell osztani az iparűzési adót. Ha hajlandóak vagyunk lemondani a fővárosi székhelyről, több előnyt is élvezhetünk. Újlengyel városában például a vállalkozások nem kötelesek iparűzési adót fizetni, aminek egyetlen kizáró oka egy fióktelep megléte.

Ha a témában tovább szeretnénk tájékozódni, érdemes egy céget felkeresnünk, amely jártas a székhelyszolgáltatás világában.